pátek 4. února 2011

Masáže

(z cyklu Povídky Pattayské)

       V Pattaye člověk narazí na desítky salonů nabízející tradiční masáž. Většinou ped nimi sedí skupina masérek ve stejném úboru, vřeštící na kolemjdoucí "masáááááž, sllllll, masááááž, sllll". Když se na ně z jedné skupinky otočí více lidí, většinou více holek ze skupiny vyskočí, a začnou ještě víc pištět a výt, smát se atd.
Ceny byly v Pattaye dost nasazené, většinou se začínalo na 200 TBH za hodinu. V Bangkoku a na některých místech zde je cena poloviční, tam jsme chodili my. Druhů masáží je celá řada : foot, thai, sport, body, oil atd, přičemž nejlevnější bývá foot a thai.
Velice dlouho jsem se odhodlával, celkem zbytečně, až jsme jednou šli s Andrejem z neúspěšné výpravy na zabookování hotelu. Koukáme na masáž za 100, tak vkročíme do salonku. Já jsem si dal foot a moje nohy to po celodenních pochodech Pattayou potřebovali. Andrej si dal sportovní a je odveden někam dozadu. Já zůstávám ve vchodové podlouhlé místnosti a jsem usazen do křesla. Kolem chodí starší thajka, přinese si lavór, ručník. Nikam nespchá, pokecá s kolegyněmi, a dá se pomalu do práce. Nejprve mi vydrhne nohy kartáčem a vysuší. Potom mi je pomalu promne, hlavně chodidla, ale i lýtka, a vmasíruje mi do nich krém. Jednu nohu zabalí do ručníku, aby byla v teple a začne již pořádně masírovat první. Používá se tu mnoho technik a každá masérka je má trochu jiné. Je tu velká rozmanitost. Často se používá černý kolík, kterým tlačí na různé body na chodidle na prsty. Po chodidle následuje masáž lýtka, ale jen jak je to možné shora. Potom stehen, zpravidla se zapírají silně celou dlaní, postupně od kolene ke kyčlím. Když masáž nohou dokončí, popráší nohy bílým pudrem aby nebyly mastné od krému. Vše je zakončno asi čtvrthodinovou masáží rukou a ramen, což mne poprvé celkem mile překvapilo (v rámci foot massage). Nakonec jsme dostali ještě jasmínový čaj v ceně, takže paráda. Masérka dostala zpropitné.
Podruhé jsem še na masáž někdy navečer s Milanem, Andrej tuším grindil (hrál) na hotelu. Zvolili jsme si jeden menší levnější salonek blízko hotelu, a že si dáme tu thai masáž za stovku. Venku stála jen jedna thajka a vůbec na nás neječela, skoro si nás nevšimla. Až když jsme zamířili k ní,začala nás "lákat". Kamarád chtěl ještě dokouřit, tak jsem si na chvíli sedli ke stolku před salonkem. Něco se dělo za mnou, tak se otočím. Z druhé strany salonku je na sklo přilepená ta thajka a dělá opičky. V tu chvíli mi to bylo jasné - je šiblá :). Vyšla ven a na Lola dělá "chrrrlrlrrr", jako ať už dopije to pivo. Jdem dovnitř, jsme momentálně jediní zákazníci. Říkáme si tedy o tu thai masáž a jsme zavedeni za plentu, kde jsou připravena dvě lůžka. Thaiky nás okukují jako bychom byli exoti. Trošku jsme nervózní, nevíme jak to probíhá a co teď máme dělat. Máme si sednout, tak si sedneme. Milanovi je nabídnuta nějaká zástěra, neví co sní. Asi se má svléknout a toto kolem pasu? Zdá se to logické, ale jakmile se svlékne začne obrovský povyk, thaiky jsou z jeho bílého urostlého těla naprosto rozjančené:). Navíc si sundavá kraťasy, a to už je konečná, thajky stále štěbetají mezi sebou i na nás thajsky a řehtají se. Kamarád si navíc kvůli odřeným nohoum nechává ponožky a lahváče staví vedle lůžka, což jenom umocní efekt. Taky si sundám tričko, praštěná thajka si bere obě a naznačuje že obě očichává...další výbuch smíchu. Srandy kopec, nakonec dostanu jednu mladší masérku, vypadala na 15, ale to tu znamená že jí může být i 28 a Milan dostává zkušenější postarší thajku. Vlastní masáž probíhá od nohou přes celá záda, krk, ruce vše. A je zakončena v sedu s chvaty jako tlak vahou předloktím na místo mezi ramenem a krkem. Milanovi i lezla po kolenou po zádech. Promasírovaní a pobavení se loučíme.
Andy, masérka, já a šiblá masérka

Stejný salón jsem navštívil ještě jednou s Andym na foot massage. Hned na úvod mi jedna z masérek vzala ruku a jakože ji pusinkuje. Tak jsem se smál, dokud mi nezačala cucat prst, to mě dost překvapilo :). Nakonec to bylo dobré jako minule. Holky sice nejsou nejlepší masérky pod sluncem, ale byla s nimi sranda. Nakonec mi ještě udělali komplet pedikůru i manikůru, takovým stylem, jaký jsem nazažil ani neviděl. Takže moje nožičky jsou teď jako batolátka. Na konci ještě pokus o skrytou kameru, jenom pro náznak atmosféry:

5 komentářů:

  1. No to je mazec :) Kolik je kurz ke koruně? Nějak si nedokážu představit ceny v CZK :) Být tebou, chodila bych na ně každý den!

    OdpovědětVymazat
  2. 1 USD = 30 THB
    Určitě se to vyplatí, akorát na to nebyl nějak čas, většinou sme chodili spolu a 3 se tak často nedohodnou... Tady v kambodze uz sou trochu drazsi.

    OdpovědětVymazat
  3. Za sedmdesát korun masáž??? Neber to! Já si ne tak dávno kupovala lahvového Kozla za 80czk. Sranda.

    OdpovědětVymazat
  4. celkem nedávno tam asi nejvýraznější masáž byla stínání hlavy,ale je vidět,že se přeci jenom trochu ,,globalizovali"

    OdpovědětVymazat
  5. ...ale jinak dobrý reportáže ,sleduju ,čumím a přemejšlím... ahoj J.

    OdpovědětVymazat