neděle 9. ledna 2011

Cesta do Bangkoku

Moje putování začalo ve středu 5.1., vyrazil jsem z Povrlů, vesnice na severu Čech, kde jsem trávil poslední rok. Den nezačal nejlépe. Nejprve jsem si chtěl vytisknout online boarding pass z Londýna do Bangkoku, ale narazil jsem hned při zadávání údajů z pasu. Políčka pro zadání byla šedá a nešlo do nich nic napsat. Problém mi pomohla vyřešit až operátorka Kingfisher Airlines po pár telefonátech do Ameriky, stornováním mých osobních údajů. Pass se mi podařilo vytisknout. Trošku mě znervózňovalo, že na něm mám pouze cestu do přestupní stanice Bombaje a žádné údaje o tom, že bych měl mít nějaké zavazadlo. Kamarád mě však uklidňoval, že se všechno stejně řeší až na letišti a nakonec tomu tak i bylo.
Ve středu jsem přespal v Praze a ve čtvrtek odletěl s Wizzairem do Londýna  -  Lutonu a odtud busem na Heathrow. Cestu přes Británii jsem volil kvůli ceně letenky – z Londýna vyšla na 560 USD, s letem do anglie mě tedy cesta z čech do Bangkoku celkově vyšla na necelých 700 USD. Cestou do Heathrow mě ještě znervóznilo asi půlhodinové zpoždění mého busu, ale nakonec vše proběhlo hladce a mohl jsem na sedout na svůj první mezikontinentální let. Cestující byli převážně indové, bílí turisté, mezi nimi pár „hipíků“ a já jako jediný zástupce ČR. Po zkušenostech s nízkonákladovými společnostmi, s nimiž jsem zvyklý cestovat po Evropě mě překvapil jistý nadstandart : televize, hry, rádio, ukazatel letu na mapě a velice pohledné indické letušky J. Dostali jsem drink zdarma, v nabídce byl třeba Jack, kvalitní koňak a několik druhů kokteilů. Dal jsem přednost červenému vínu, které bylo vynikající a bohužel rychle došlo.
Naše éro

Poté následovala pozdní večeře, na výběr bylo mezi indickou a „international“. Indické jídlo jsem ještě neměl a docela mě lákalo, nakonec jsem se rozhodl neriskovat a dal jsem si mezinárodní. Kuře s těstovinami, které chutnalo velice zváštně, kořeněně, k tomu jakási houska a červená omáčka. Ta byla malinko ostrá, ale ne moc, tak ji tam vyklopil. Jídlo bylo cekově dost na oleji a po přidání omáčky trochu dost kořeněné až pálivé. Měl jsem však hlad, tak jsem to do sebe cpal. Zkoušel jsem to nejprve zajídat přiloženým zvláštním růžovým dresingem s kari, což se po chvíli mému žaludku nezdálo jako dobrý nápad, tak jsem to aspoň zajedl houskou. Trošku překořeněn jsem se vrhl na salát. Po pár soustech něčeho šťavnatáho a nakyslého jsem zjistil, že ten salát pálí – a ne málo. Když jsem vypil skoro všechnu vodu, souboj se salátem jsem vzdal a snědl aspoň dezert – nasekaná směs jablek a brambor s tvarohem nebo jogurtem a oříšky. Můj první kulinářský zážitek tedy přišel nečnekaně už v letadle J. Po takové kombinaci se mi trošku začal protáčet žaludek, ale nakonec jsem to ustál J.
V letadle (ty barbíny tam měla holčička přede mnou: ))
 Na televizce s hrami atd. jsem si pročetl průvodce Singapurem, který mě velice natěšil  a trošku jsem zalitoval, že jsem před odjezdem víc nevydělával (grindil ;)). Noční safari, nejvyšší ferris wheel světa a další atrakce si určitě nechci nechat ujít. Následoval bezesný zbytek nočního letu, snídaně (jogurt, mastné pečivo s džemem, čaj) a v 10 : 30 místního času jsme přistáli na mizinárodním letišti mezi Bombajskými slumy. A jsem tady, trošku volného času jsem teď zabil psaním, sedím na u gaty a ve 13 : 15 pokračuji konečně do Bangkoku. 
Bombaj

Žádné komentáře:

Okomentovat