středa 12. ledna 2011

Historický Bangkok

             Následující dny (pondělí, úterý a středa) se potuluji po historickém centru. Našel jsem si také slušný hostel za 430 bahtů s vysokorychlostní wi-fi, takže jsem konečně se vším spokojen. Oblíbil jsem si vodní MHD na řece Chao Phraya, je to levné a člověk tak na chvíli unikne lomozu města, které mi už začíná lézt krkem. A to doslova, vzduch v ulicích je skoro nedýchatelný, všudypřítomné motorky, skútry a tuk tuky čoudí jak o závod. Centrum si bohužel nelze představit jako v Praze - spoustu pěších zón a čtvrti složené výhradně z historických domů. Je to normální zástavba protkaná zacpanými ulicemi, mezi nimiž se tu a tam vynoří velkolepý chrám či celý komplex.
          Jedná se skutečně o úchvatné stavby, rozhodně si v ničem nezadají s křesťanskými katedrálami. Thajci jsou velice věřící a v každém chrámu se jich vždy spoustu modlí. Specielní místa jsou pak vyhrazeny pro mnichy v oranžových rouchách. Středem každého chrámu je velký Budha obklopený spoustou menších, většinou pozlacených. Po obvodu bývají krásné nástěnné obrazy, někdy spojitě se táhnoucí přes obvod celé budovy.

Wat Chai Chana Songkram



Oooohmmmm

Budha tlusťoch?

Variace na smaragdového Budhu (malé sochy bývají kopiemi některých skutečných větších, popř. pouze skutečných v případě smaragdového Budhy)

Nech mě být

Posvátnost
          Toto byl první chrám, který jsem navštívil. Ještě zátíší za ním : 
Nahoře v kapli jsou bubny

Kaple s bubny

Wat Songkram z boku
          Následuje Loh Prasat - stupňovitá budova se železnými ozdobami, třetí svého druhu na planetě Zemi a poslední, která zůstala zachována :
Zvenčí

Uvnitř



Vežička s vedlejším chrámem

V pozadí klasický bangkokský bordel (uvnitř chrámu božský klid)
          Dále jsem se vydal na jedno z nejposvátnějších míst - Golden Mount, odkud je krásný výhled na město:

Golden Mount


Pohled pod Golden Mount

Svatyně na vrcholu Golden Mount

Bangkokské mrakodrápky.

Malí mniši.

Na zvony si může kdokoliv zahrát.




Mega gong
     
Domeček pro duchy vyhnané ze svého místa stavbou - musí mít co jíst, pít a čichat vonné tyčinky.
           Návštěva největšího parku v centru skončila zklamáním, je pod rekostrukcí :

           Na konci dne jsem se vypravil na hotel po vodě :


Most Ramy VIII





1 komentář: