sobota 29. ledna 2011

Good guy goes to heaven, bad guy goes to Pattaya!

S Lolofonem – Milanem se setkáváme na letišti. Mám víc skoro dvouhodinové zpoždění, autobus jel o něco déle než jsem myslel a navíc byla zácpa. Naštěstí měl Milan moje thajské číslo, celkem bez problémů jsme se našli. Zkoušíme zavolat taxi, ale nikomu v telefonu nerozumíme. Nakonec jdeme k do části letiště plné taxíků pro nově příchozí s nasazenými cenami a Milan nakonec usmlouvá cenu na 1200 TBH za odvoz přímo do Pattaye.

Za hodinu dorážíme do města. Je tu rušno. Jedeme po pláži, všude je spousta turistů, obchůdků, pojízdných kuchyněk, prodejců suvenýrů, globálních fast foodů jako McDonald, Burger King (kde si dám později večeři). Dorazíme do Soi  12, ulice kde má můj spolucestovatel zamluvený i zaplacený hotel na první noc. Ulice je dlouhá asi 100 metrů, ale hotel se nám nedaří najít, navíc ani nikdo koho se ptáme netuší, kde by mohl být. Jsme zmateni. V této chvíli ještě netušíme, že ptát se Thajců ne cestu je naprosto zbytečné. Oni totiž většinou neví vůbec nic, bez ohledu na to jak dlouho v daném místě žijí. Další zásadní problém jsou thajské mapky. Jsou vždy znázorněny pravoúhle, i když jsem ještě nenarazil na město, kde by byly všechny ulice v pravých úhlech. Většinou na těchto mapkách jsou 2 největší ulice města a místo které mají pomoci nalézt, je vyznačeno mezi nimi. Problém je v tom, že ty ulice jsou dlouhé asi 5 kilometrů a 2 kilometry od sebe vzdálené. Třešnička na dortu je ta, že v každá ulice má thajský název, dva anglické názvy a v jednom městě můžou být až 4 stejně pojmenované ulice.
Nakonec si bereme hostel za 500 na noc, bez oken a celkově nic extra, za ty peníze. Poté jdeme na večeři a dáváme si pivko na pláži.

Další den hledáme ubytování. Zjišťujeme, že jsme dorazili doprostřed extrémně nabité sezóny. Všechno je obsazené, nebo nemají internet, nebo je to předražené. Na dva dny si bereme místnost pro dva v nově postaveném hotelu a snažíme se sehnat něco na měsíc za levnou cenu, čekáme ještě na Andreje. Obcházíme i realitní kanceláře nabízející byty i domy, bezúspěšně. Jediná nabídka je dům za 45 000 měsíčně, momentálně odpojený od internetu a navíc mimo Pattayu, asi 15 minut cesty autem od centra. Nakonec zůstáváme v Pattaya Cantine, s tím že zůstaneme asi 2 týdny za 700 bahtů za noc a pak vyrazíme do Kambodži. Místnosti jsou velké, čisté, s velkými pracovními deskami, lednicí a wi-fi. Asi 10 minut chůze od centra dění – walking street.

Nyní jsme tu už necelé 2 týdny, takže si přesně nepamatuji , co všechno jsme který den dělali, tak zkusím spíše v malých kapitolkách vylíčit nějaké zajímavé události.